Sunday, May 01, 2011

hidup aku & biasiswa


السلام عليكم ورحمة الله

Alhamdulillah…..
Bersyukur masih hidup, bersyukur masih dapat berjumpa dgn family, bersyukur dgn segala nikmat-Nya.. Kalau nak kira, x termampu, nak tulis, sampai penat tgn menaip, nak menyebut, sampai kering air liur.. Ah, betapa byknya nikmat yg Kau beri kepada Kami.. Alhamdulillah..

Mencerita sedikit pengalaman mengenai biasiswa..
Saat junior2 aku runsing memikirkan dapat ke x biasiswa, aku runsing memikirkan mana yg harus diterima, mana yg harus ditolak.. [ayat ni tiada riak kebanggaan..harap maklum]

Meh nak cite sikit…
Last sem, aku apply beberapa biasiswa. Sebelum habis sem, dapat taw yg confirm dapat JPA.. Alhamdulillah.. Tapi, mengenai lagi 1..?? hehe

Masa tgh sem, dpt khabar yg aku disenarai pendek utk PBBU.. Tajaan Pendidikan Boleh Ubah (PBBU) Yayasan Bank Rakyat.. Disebabkan itu, aku kena jawab Soalan dia yg kau2 best lah.. English, Math, Bentuk, etc.. Memang agak complicated.. Fuh…

Then, dia tulis yg keputusan akan diberitahu seminggu kemudian.. Masa tu ada sedikit pengharapan la walaupun JPA da confirm2 dapat [tamak tol].. Seminggu kemudian, dpt emel yg aku x dpt utk temuduga.. Nak kate kecewa, xde la sgt sbb JPA da ade..hmm

Semalam, pinjam b.band akak tuk on9.. Check emel n terkejut yg amat bila ……………………..






Akak kata, “nanti call hari selasa call dia sebab dia xde tulis syarat++..” [cant wait till this Tuesday]

Tapi, mak kata, “xyah la amek.. sbb tu x sure biasiswa.kalau JPA, memang biasiswa..”

Tapi hati kata, “Nisa’, amek nisa’.. Kalau x sure biasiswa, tu la yg boleh menjadikan penaik semangat ko utk beljr betol2 supaya x kena bayar as pinjaman.. Tapi, JPA kena bayar balik x..??”

Conclusion: Aku masih menanti…….

p/s: yg dpt PBBU ni, just 46 org n aku salah seorg drpd nya.. Nak tolak ke?

No comments: