Wednesday, April 13, 2011

Saya Cemburu ........

Saya SGT cemburu dgn adik saya..
Pertama kali periksa n result teruk je, mak saya nak bawak dia balik rumah.. Brainwash. Tanya apa masalah dia..

Saya SGT cemburu dengan akak saya..
Walaupun belajar, masih ada masa nak balik umah.. Bila boring ujung minggu, balik umah..

Saya SGT cemburu dgn kawan2 saya..
Bila homesick, balik rumah. Bila boring duduk Tapah, balik rumah. Bila tension dengan study, balik rumah..

Sampai mana saya boleh bawak cemburu saya ni?
Tengah frust dengan result, saya masih di sini
Tengah boring di Tapah, saya masih tetap di sini
Tengah homesick, saya tetap jugak kat sini

Saya keraskan hati.
Ya, saya di tengah medan jihad!
Jihad mencari n menuntut ilmu Illahi.
Ganjarannya syahid..
Tidakkah saya mahu mati sebagai syuhada’?

Kenapa bersedih mengejar nikmat dunia yang sementara ni?
Sedangkan nikmat jannah di depan mata..
Hanya memerlukan sedikit pengorbanan di dunia.

Sedikit saja lagi duhai hati,
Menapak ke syurga…


1 comment:

aisy humaira said...

kpd adikku..
ketahuilah aku di sini pun tidak berpeluang untuk pulang walaupun aku terlalu rindukn ayah dn ibu.
lebih2 lg di saat keberangkatan ibu mu ke mekah,belum tentu lg aku berpeluang bersua dgn nya.
aku terpaksa bertugas.
tp mungkin ada hikmah di sebalik setiap yg berlaku.
hanya doa kupanjatkn dari kejauhan.
andai tidak dapat bersua,sampaikn salam kepada ibu tercinta.
ucapkn kepadanya, aku sentiasa mendoakn semoga Allah mempermudahknnya melakukn setiap urusan di sana.