Saturday, April 09, 2011

DST Test 2

Setiap malam sabtu aku x risau kalo tidur tanpa set jam.. Hari ni, 2 group bersatu di bilik aku.. Wow! Terima kasih la korang yerk ^__^
Azza tegur, “nisa’, malam ni xnak bengkak2 mate lg??”..
Tergelak.. haha.. Rentetan kejadian itu sewaktu test 1 statistik..

Xnak cerita panjang pasal tu.. 1st nak cite, tadi call semua orang.. Kredit dah hampir habis.. Mula2 call mak. Then, call ayah.. Then, plan nak cakap ngan Tok Mak tp Tok Mak xde.. So, cakap ngan Tok Bak jer.. Then, call mak cik aku. Borak ngan dia jap, pastu borak ngan nenek aku n last mesti borak ngan Wahidah.. [fuhh, ramai nye]

Bile aku cerita kat orang yang aku call atuk+nenek aku, orang semua pelik.. Pelik ke? Mulanya aku pun jarang call grandparents aku. Tapi sejak masuk kisas, aku start call mereka. Boleh dikatakan setiap minggu aku akan call. Kalau x pun, selang dua minggu. Sekarang, macam agak busy. Kadang-kadang terlupa. Memang sekarang agak jarang call mereka. Tapi aku akan pastikan setiap bulan aku call dorang. [rasenye 2 minggu sekali].. Nak cakap ape?? Ala, juz tanye benda2 yg simple.. Tanye khabar, benda2 yg simple je pun. Actually, dorang sangat happy bile dgr cucu2 dorang call. Even cucu tu xde la rapat sgt. Lagi 1 kelebihan, aku selalu dpt extra money dari atuk aku. “Duit call Tok Bak,” katanye.. haha

Mak aku tanye, xde call budak2 kecik tu? Haa, ni antara insan yg aku akan selalu call. Kalau aku x call, kang ade pulak yg nanges sbb rindu akk sedare dia yg baik hati ni.. [cehh].. Aku rapat ngan adik3 sedare aku. Dah mcm adik sendiri. Dak kecik tu, terdiri oleh Wahidah [10 thn] n Izzati [6 thn]. Pernah Izzati call aku smpai 3-4 kali juz nak cerita lagu yg dia belajar kat sekolah. Pernah gak aku ngah cakap ngan Wahidah, tetibe dia nanges. Sbbnye, dia rindu aku.. hehe


Lepas settle semua, baru niat nak belajar. Tetibe fon berbunyi.. Isy, busy tol mlm nih.. Awek aku pulak call [sblm tu aku call 2-3 kali, dia x angkat2].. Masalah ar bila dia dah call. Hampir sejam kitorang sembang. Jujurnya, aku sangat tabik ngan dia. Dak intec, mesti ar busy berbanding ngan aku yg diploma je nih.. Boleh dikatakan every week dia ada program. Tapi dia boleh buat yg terbaik. Aku sangat jeles dengan dia!! Kenapa aku x mampu buat mcm dia..? Aku taw dia lg sebuk berbanding aku. Paperwork aku aritu, bajet juz kena cut RM300. Dia pnye paperwork, lebih half kena cut. Memang ar pening pale. Tapi camne dia ley settle kan problem tu. Aku? Program smlm yg simple tu pun dah serabut yg amat.. Nisa’, belajar n terus belajar n terus belajar..

Lagi 1 yang aku solute dgn Nor Afiqah bt Hj Isa ni, dia sentiasa ada masa utk ‘kami’. Aku? Ah, bengang dgn diri sendiri.. S/u hanya pada nama. Tapi kerja? Meeting jarang dtg, program x turun. Nisa’,, nisa’… Aku taw aku kena bertatih di sini. Tapi bila aku nak mula melangkah? Aku taw, tugas aku berat.. Kena jage 22 orang ni baik2. Tapi? Ada aku spent masa utk at least tanye khabar dorang.. Ya Allah, teruknya rasa diri.. Kerja aku, aku pas kat orang.. Nisa’!! Apa nak jadi ni!!

Habis bermain telefon, bukak buku utk study.. Yer, STUDY!! Esok ada test statistic [my 2nd choice dulu].. As usual, baca. Haha. Lawak bila orang BACA statistic. Ok, itu aku.. SPM dulu pun, aku akan BACA dulu add math [sbb tu add math A+.. haha]. Aku x suka wat latihan [sbb tu calculus aku teruk].. So, aku baca n tunggu orang tanye soklan.. [apatah lg selepas melihat paper aku yg cun giler akibat bermain hujan smpai lencun smlm]

p/s:
- sekarang aku suke dgr lagu English.. hmm
- sgt jeles ngan adik aku.. td, mak aku gi skola dia.. then, dia kuar outing ngan ckgu dia coz nak cari baju tuk nasyid.. esok, dia bakal keluar ngan ayah aku pulak.. hisy, masa aku kat kisas ley kira bape kalik mak ayah dtg..

5 comments:

Anonymous said...

yes2..ak org org pertama komen[sblum ni mcm laa bkn ko yg first]..btw,asl DST?DST stand for statistic ke??

thepioneer said...

DST - di sebalik tabir
[baru teringat yg aku x jawab soklan ko ptg td..haha]

Anonymous said...

laaa....lampi nye ak..hahaha...*malu2...btw,jgn laa ckp psl kertas kerja..trase oh...dh laa x settle ag...

thepioneer said...

papaerwork skjap jer.. dah2, focus!!
[carry mark.. carry mark.. 4 flat.. haha]

Anonymous said...

errr....ok [kan dh kena btg hidung sndiri,dh la ayat ak]em,kena full mark esok...test 1 dh kantoi...