Saturday, January 08, 2011

my campus..


Alhamdulillah, sudah seminggu aku berada di UiTM kampus Tapah. seminggu yang sangat menarik dan penuh dengan pelbagai rasa..

seminggu ini, sudah cukup untuk aku sebagai anak jati johor men'survey' kawasan sekitar tapah.. atau dalam kata lainnya, mencari tempat best tuk merayap.. ye ar, dekat alamanda dulu hari2 boleh pergi Midvalley, balik kelas boleh pergi Econsave, Subway, Domino's Pizza n sebagainya.. tiba2 tercampak ke tapah yang hanya mempunyai pekan kecil..

kampus tapah terletak tengah2 antara Tapah Road dgn Pekan Tapah.. kalau nak ke Teluk Intan, boleh naik bas Transmutiara dgn harga RM5.. perjalanan mengambil masa hampir sejam. dari tapah nak ke teluk intan tu macam dari mersing nak gi endau la. bas pun lebih kurang cam Mersing Omnibas..haha

tapi, sepanjang perjalanan ke teluk intan, korang akan melihat kelapa sawit dan sawah padi.. sebagai anak johor, agak sedikit teruja la nengok pemandangan sawah.. benda yang boleh korang dapat kat sane; the store, rapid mall, giant n .... ada gak kedai yang jual pakaian muslim/ah..

kat sane gak, korang boleh naik bas ke KL (bas Transnasional)..tapi kalau bas KL-Tapah, aku x survey lg la..hehe

next, Ipoh.. kalau rase nak ke Ipoh dari Tapah, korang boleh menaiki KTM dari Tapah Road. perjalanan lebih kurang 30-45 minit.. kat Ipoh, ade ...... (aku x sampai Ipoh lagi)

tapi, kalau nak ke KL ley gak naik KTM dari Tapah Road ke KL sentral..

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
thepioneer said...

thanx dik...hehe...nnti ley la kite lepak sesame kat tapah.. ngee~~

alsarini said...

ko bawak mak bapak adik beradik, sedara mare, atok nenek mai tengok tapah le. Pas tu tdo homestay aku kat dpn uitm tu. 0126542395/ 0175883203/ tengok "asrini homestay.blokspot.com.