Wednesday, June 15, 2011

Sekadar Persinggahan


السلام عليكم ورحمة الله

Kalau dari Tapah nak ke Mersing, mesti org ikut highway, kan? Sepanjang-panjang perjalanan tu, mesti ade singgah kat R&R. Berhenti solat, makan, etc.. Lame ke org berhenti kat R&R?? Mesti ar x.. Sebab kita taw yang destinasi kita yang sebenar, bukan R&R tu. Tapi Mersing..

Camtu gak dgn hidup ni. Sebenarnya dunia ni hanya sekadar persinggahan. Macam R&R.. Berhenti sekejap jer.. Destinasi sebenar kita, akhirat.

Tapi berapa ramai je yang sedar bahawa hidup ini sekadar persinggahan?? Berapa ramai je yang menjadikan hidup ini tempat menyiapkan diri untuk kehidupan di destinasi yang sebenar?

Tepuk dada, tanya iman. Adakah kita tergolong dalam golongan yang terus menyiapkan diri, memenuhkan bekalan atau adakah kita tergolong dalam golongan yang lalai n terus terleka [nauzubillahi min zalik]..

Masih belum terlambat utk mengubah hala tuju hidup ini.. Ambillah dunia sekadarnya..

Bekerjalah seperti kamu akan hidup 1000 tahun n beramallah seperti kamu akan mati esok hari -Saidina Ali-

8 comments:

Anonymous hahahahahahaaha said...

I always remember death but i wonder why im not dead yet

خير النساء said...

Allah dah tntukan bila seseorg tu mati.. Selama kita blum mati, selama tu Allah kasik kita peluang tuk beramal.. Yakin ke amalan kita selama ni diterima??

Ingat mati x bermakna terus mati.. Kalo camtu, sape yg nak ingat mati?? :)

So, bersabarlah.. Sebab mati tu pasti.. Dont worry.. The day is coming

amierul said...

Betul...Betul..betul..
Kembalilah kepada Islam yang sebenar,
Mengikut Al-Quran n As-sunnah..=)

Anonymous hahahaha need help said...

hahahahahaaha wow jawapan yang bagus tapi masalahnya disini kalo aku terus hidup aku akan terus buat banyak lagi dosa so kan lebih baik aku mati sekarang daripada mati selepas ni

Anonymous said...

kau seolah-olah bercakap,"sabarlah,ko akan mati jugak.." suka...:)

Anonymous ahahahahaha said...

hahahahahah tau takpa anonymous hahahahaahahahaah tapi mungkin penulis ni bermaksud jangan bunuh diri or something hahahahahaahhaah mungkin lah kot hahahahahahahahaha

خير النساء said...

'kalo aku terus hidup aku akan terus buat banyak lagi dosa'

kan lebih baik ckp, 'kalo aku terus hidup, moga2 aku dpt buat byk lg pahala'

Anonymous ahahahahaha said...

ahahahahahaha ok aku give up thnx Nisa' hmm tak nak give up lagi lah

cakap bolehlah senang, kita memanglah senang buat pahala tapi pada masa yang sama tetap juga senang buat dosa, aku tak nak jadi hipokrit berlakon baik didepan orang, aku nak terus jadi orang yang betul2 baik, tapi kenapa susah sangat aku nak berubah

kenapa aku masih lagi berfikir untuk tinggalkan solat atau melengahkannya?

kenapa aku masih lagi berlakon didepan orang lain?