Monday, April 25, 2011

Satu keputusan

Bismillahirrahmanirrahim..
Masih tercari-cari jawapan bagi satu persoalan. Mungkin dasarnya, soalan yg begitu mudah tapi kesannya bakal membawa sejuta perubahan.

Aku masih bertanya dan terus bertanya. Mencari hasil yang terbaik. Aku takut jika keputusan yg diambil dalam keadaan tergesa-gesa. Bimbang niat tersilap, bukan kerana Allah semata. Dan yg paling utama, bimbang tidak mampu untuk terus istiqamah.

Bertanya pendapat mereka.
"Semuanya bergantung pada niat"
"X comel kalo kejap on, kejap off"
"Kampus kau xley buat kan"
"Tunggu masa yg sesuai. Masa yg kau boleh buat dengan istiqamah"

Memang mengharap syura dengan insan lain. Tapi, bila hati dah terpaut, tipu jika kata-kata insan lain x memberi apa-apa kesan pada diri.

Terfikir, masa sekolah dulu, ada yg on off jugak sebab kat sekolah x diizinkan. Hati berkata, kalau aku x mula sekarang, bila lagi? Kenapa x mula bertatih dari sekarang?

Memujuk diri untuk terus bersabar seketika. Masih berharap dapat menyimpulkan hasil yang terbaik. Hasil yg mengharap tuaian di Syurga kelak.

Kalau terlalu memikirkan 'masa depan', bila lagi aku dapat 'bergerak'..?

Allah,
Aku x mengharap adanya insan yg menyokong tindakanku jika tindakan ini hanya untuk-Mu kerana aku sedar bahawa ini hanya untuk-Mu bukan untuk mereka. Maka, kenapa aku perlu mendengar kata-kata mereka.
Allah,
Jika tindakan ini baik untukku dan agamaku, bantulah aku agar mudah aku melaksanakannya.

p/s to Azza: keinginan makin menebal. tapi, kekuatan?

4 comments:

Anonymous said...

mudah2an yg terbaik utk kau,, n aq :)
aq taw kau de kekuatan tu nisa' ,, kalao bkn skrg bile l kan.. ? :)

خير النساء said...

^___^
aku still xde kptsn lg.. td tetibe teringat kata2 qilah, pekse2 ni abaikan semua perasaan..

Anonymous said...

abaikan sume prasan t jd cm aq... cuak lak x de prasaan ni... hahahaha

خير النساء said...

haha...baru nak jd robot td, last2 cuak gak nk masuk calculus.. x pernah secuak ni!!