Thursday, March 17, 2011

Rezkiku di tangan-Nya..


Tadi, meeting JPK.. Minggu ni kitorang baru dapat PPA baru.. Baru je daftar 2 hari.. So, tadi beliau nak berkenalanlah dgn exco2 yg mnguruskan kolej..

Beliau share 1 kisah yg aku rasa boleh diambil pengajaran.. Masa awal2, beliau offer diri nak berkhidmat kat kampus ni. Tp, malangnya ditolak n terpaksa mngurus kolej mawar.. 2 bulan bertugas di sana.. Satu hari dapat berita, insan yg diarah bertugas ke kampus ni x nak pergi. Maka, beliau diarah utk bertugas di sini..

Pengajaran :
- Allah dah tetapkan sesuatu tuk kita.. Kadang2 Dia saja melambatkan permintaan kita sbb nak nengok kita sabar ke x.. Kemudian, Dia nak nengok sejauh mana usaha kita utk dapatkan perkara yg kita hajatkan..

- "......... boleh Jadi kamu membenci sesuatu, Padahal ia Amat baik bagimu, dan boleh Jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, Padahal ia Amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." [2:216]

- byk kan berdoa.. doa itu senjata mukmin.. semoga Allah beri yg terbaik utk kita

6 comments:

Anonymous said...

uuuuuu~~ layout baru~warne ijau~~ade unsur....~~hahaha...ok laa,lawa...btw,pe kate ko gi crik cmne utk popout new window klu nak komen..tu lagi nmpk cm ok...:D
hee~

:khy: said...

out of topic laa.. mgkin aku patut letak chatbox...huhu

Anonymous said...

ltak laa pape ko nk ltak...

Anonymous said...

uuuuu~~dh maju...bgos2...list widget2 yg seterusnya:
1.chat box
2.unable right click
3.........

:khy: said...

demand tggi... supply rndah.. hmmmm

Anonymous said...

uuuuu~~ belambak widget kt luar sane(hahaha)..pilih je mane nak...