Tuesday, November 09, 2010

last paper....


3 minggu berlalu begitu pantas.. yeah, akhirnye penantian sudah hmpir berakhir.. tinggal beberapa jam je lg utk aku meninggalkan kampus Beringin. Alamanda, masih menghitung hari..

Alamanda, begitu banyak sweet n sour memori. Yela, bukan duduk sejam dua, hampir 5 bulan lepak di tempat yg sangat mewah ni.

Biarlah segala kenangan yg pahit itu tinggal di Alamanda. Mlm2 pekse pn wat -tuuut-.. Argh, lemahnya diri bila aku hanya mampu mencegahnya dgn hati !! Ya Allah, berilah mereka hidayahMu..

Alam universiti, alam menguji keimanan. Kat sini lah korang nak test diri korang. Test iman korang. Memang sangat2 mengujikan expecially bila biahnya SGT berbeza dengan KISAS. Tak lagi terjaga macam kat kisas dulu. Korang nak test korang ni jenis camne, rajin ke tak, ape ke, test la mase korang kat U ni. Baru korang kenal diri korang yang sebenarnya camne.

Sejujurnya ada sedikit penyesalan di hati. Aku rasa diri ni dah terlalu banyak berubah. Bukan lagi seperti Nisa' yg diKISAS dulu. Mungkin luaran aku masih seperti dulu, tapi dalaman..? Siapa tahu?

"Mungkin kau jadi macam tu sebab persekitaran"..... Aku benci jika ada insan berkata begitu. Persekitaran? Apa guna iman seseorang? Persekitaran yang mengubahnya atau dia yg sepatutnya mengubah persekitaran?

To my 'oppa', aku harap kau faham keputusan aku.

Sorry to all my gengz.. Tak dapat nak lepaks Alamanda lame2 coz Mersing dah panggil. Kalau panjang umur, kite jmpe kt Tapah nanti k.

No comments: