Sunday, September 26, 2010

satu perpisahan

menitis air mataku
hilangnya sahabat sejati
yang riang dikau ku merindu
persahabatan abadi

Tak pernah terpikir olehku
Tak sedikitpun ku bayangkan
Kau akan pergi tinggalkan kusendiri

Begitu sulit kubayangkan
Begitu sakit ku rasakan
Kau akan pergi tinggalkan ku sendiri



Bismillahirrahmanirrahim,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana dgn izinnya sy mampu menulis post ini. Walaupun dgn hati yang sebak. Selawat dan salam buat junjungan besar, Nabi Muhammad SAW yg mengajar sy erti persahabatan, yg berlandaskan keimanan.

Buat sahabat yg ku kasihi kerana Allah,
Sahabat yg byk membantu aku melalui liku-liku perjuangan,
Sahabat yg byk membantu aku tika aku lemah, tika aku hilang arah, yg sedarkan aku tika aku terlena..

Buatmu, Zaiyan Masturah bt Mohd Yasin,

Pada mulanya, kita tak rapat langsung. Tak pernah bertegur sapa pun. Tp, dlm diam aku selalu kagum pada kau. Kau selalu kasi tazkirah kat depan, selalu yakin dgn apa yg kau buat, kau pernah wakil KISAS sampai ke Beijing.. Aku sangat kagum..

Aku beranikan diri untuk menegurmu. Tak sangka Yan seorang yang sangat peramah dan periang. Kita mula rapat..

Yan yg aku kenali, banyak membantu aku. Dari form 4, sampai kini. Sentiasa kasi aku nasihat, sentiasa ingatkan aku supaya banyak bergantung pada Allah. Aku masih ingat, selepas pulang dari Beijing, Yan kasi aku keychain yg ade gambar tembok besar China..

Masa form 5, kita dah makin kurang luangkan masa bersama. Yan sebuk dengan tugas sebagai KP dan exco Badar. Tapi, kita tetap balas2 surat. Waktu aku jatuh sebab result yg agak teruk, Yan beri aku semangat semula walau hanya sehelai kertas. Thanx..

Hari ini, emosi aku kembali tak stabil. Setelah beberapa bulan kami terpisah dek hala tuju kehidupan masing2, esok kami bakal terpisah beribu batu. Moga perjalananmu aman, kau selamat tiba, moga semangat juangmu tidak luntur dan istiqamah atas apa yg ditetapkan..

Yan, maafkan nisa sbb;
-x dpt gi rumah Yan..
-x dpt jmpe Yan sblm Yan gi..
-x dpt hntr Yan kt airport sbb esk klas full..
-sori kalau ade salah silap pd Yan

Doaku buatmu;
-semoga kau menjadi mukminah yg tsabat atas jalan perjuangan, berpaksikan al-Quran dan as-Sunnah
-semoga kau mampu menghadapi apa jua situasi di sana..
-semoga kau diperkuatkan keimanan, tidak mudah kalah dalam perjuangan..

aku rindu saat bersamamu..

Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan terpisah
Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini

No comments: