Tuesday, July 27, 2010

Aku Menghitung Hari

Salam Syaaban semua..=)



Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan hidup pada tanggal 15 Sya'ban.. Seperti mana yg kita ketahui, bulan Sya'ban ialah bulan Rasulullah. Alhamdulillah, begitu sygnya Allah pd kita hingga Dia memberi kita kesempatan merasai bahang Ramadhan..

Ana ingin kongsikan sesuatu yg ana dpt drpd seorg senior. Dia kata, pada tanggal 15 Sya'ban, Allah menggantikan buku amalan kita dgn buku yg baru.

So, ana nk mngajak kalian semua memperbaharui niat dan amalan kita. Semoga Allah ampunkan setiap kesalahan yg pernah kita lakukan n semoga buku amalan kita yg baru ini dipenuhi dgn amal dan pahala. InsyaAllah..

Hari ini, tinggal 15 hari je lagi kita nak menyambut bulan yg paling agung. Bulan yg paling istimewa, bulan yg paling dirindui. Macam mana persiapan kita? Dah ready ke semua??

Ya Allah, sesungguhnya kami sgt2 merindui Ramadhan. Tiada bulan yg lebih istimewa drpdnya kerana telah Kau ciptakan ia untuk kami. Didlamnya terdapat 1 hari yg tiada pd bulan lain iaitu malam Lailatul Qadr. Pertemukn lah kami dgnnya.

1 comment:

amierul said...

AQ un rindu ramadhan..nnti kita kuar bukak pose sama2 ea??haha..