Thursday, February 25, 2010

Pada-Mu Ya Allah,

Ya Allah,
Aku mohon keampunan kepada-Mu
Atas segala dosa dan noda
Atas segala kesilapan
Yang telah aku lakukan

Wahai Tuhan sekalian alam,
Ampunilah diriku
Jika Kau tak ampuni daku
Jadilah aku dari golongan hamba-Mu yang rugi

Tuhanku,
Kepada-Mu aku mengadu
Berikanlah daku sinar yang baru
Setelah semalam penuh kelam
Bantulah daku
Agar aku sentiasa
Berada dalam redha-Mu

Ya Allah,
Sucikanlah hatiku
Seperti hati seorang bayi
Kerna hati ini telah ternoda
Dek dosa semalam

Ampunkan aku Ya Allah
Kerna aku melakukan larangan-Mu
Kerna aku meninggalkan perintah-Mu
Aku mengaku Ya Allah
Aku digoda dek nafsu
Serta syaitan yang menghasut
Sehingga aku menjadi alpa
Tergoda dengan nikmat dunia
Sedangkan ia hanyalah sementara

Ku mohon dengan sepenuh jiwa
Berkatilah kehidupanku ini
Bersihkanlah hatiku ini
Agar aku rindu
Tuk melakukan suruhan-Mu
Lantas meninggalkan larangan-Mu
Agar aku hidup
Dalam KEREDHAAN-Mu
Wahai Tuhan Yang Satu..

No comments: